Brama garażowa zwykle jest zamawiana podczas zamykania stanu surowego budynku, jednak zdarzają się także sytuacje, kiedy decydujemy się na wymianę drzwi garażowych w pełni funkcjonującym budynku. Kluczowym aspektem dla sprawnego działania bramy, jest odpowiednie określenie jej wymiarów.
Spis treści:
- Jak prawidłowo zmierzyć bramę garażową?
- Jakie są standardowe wymiary otworu pod bramę garażową?
- Brama garażowa na jedno auto
- Brama garażowa na dwa auta
- Przygotowanie otworu dla bramy garażowej, o czym warto pamiętać?
- Jaką wybrać bramę do garażu?
- Segmentowe bramy garażowe
- Dwuskrzydłowe bramy garażowe
- Przesuwne bramy garażowe
- Ile kosztuje brama garażowa?
Jak prawidłowo zmierzyć bramę garażową?
Mierząc garaż, należy podać szerokość i wysokość otworu. To właśnie te parametry określają wielkość światła wjazdu. Mierząc otwór pod bramę garażową, nie można pominąć także nadproża. Pod tym pojęciem kryje się wysokość mierzona od sufitu to górnego końca otworu. Należy także sprawdzić, jaka odległość dzieli krańce otworu od ścian bocznych. Nie można zapomnieć o tym, jak ważny jest sposób prowadzenia bramy oraz jej ogólny typ. To właśnie od rodzaju bramy garażowej zależy to, ile miejsca potrzeba na jej prawidłowe zamontowanie. Warto także uwzględnić miejsce na montaż automatycznego napędu wraz z przewodami. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, czy w obrębie przestrzeni przeznaczonej na montaż bramy, występują przeszkody takie jak belki sufitowe, rury, czy okna. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pomiarów dokonać samodzielnie, ale można także skorzystać z kompleksowej usługi oferowanej przez Migas-Door, która obejmuje pomiar, produkcję, montaż i automatyzację bramy.
Jakie są standardowe wymiary otworu pod bramę garażową?
Najpopularniejszymi rozwiązaniami są bramy garażowe o szerokości 200-250 cm i wysokości od 200 do 260 cm. Optymalne wymiary bramy garażowej powinny zostać dobrane do sposobu użytkowania garażu, uwzględniając przy tym liczbę garażowych pojazdów.
Warto też przeczytać: Jak przygotować otwór pod bramę garażową?
Brama garażowa na jedno auto
Oferty producentów bram garażowych oferują wiele rozwiązań o zróżnicowanej szerokości. Niewielkie garaże jednostanowiskowe mogą zostać wyposażone w wąskie bramy o szerokości zaledwie 1,8 metra. Co do zasady, zaleca się jednak, aby minimalna szerokość drzwi garażowych wynosiła w takim przypadku 2,25-2,5 metra. Takie wymiary pozwalają na swobodne manewrowanie pojazdem, bez obaw o zarysowania i uszkodzenia.
Brama garażowa na dwa auta
Przyjmuje się, że brama garażowa na dwa auta powinna mieć minimum 5 metrów szerokości. Jeżeli planujemy użytkowanie garażu w celu przechowywania samochodu i jednośladu takiego jak motocykl lub skuter, możemy zdecydować się na bramę o szerokości 3 metrów.
W przypadku standardowych bram, wymiary zamykają się w określonych ramach:
- wysokość 200-260 cm,
- szerokość 200-250 cm dla bram pojedynczych,
- 400-500 cm dla bram podwójnych.
W przypadku, gdy te wymiary nie korespondują z indywidualnym planem budowy garażu, Migas-Door oferuje możliwość stworzenia bramy garażowej dostosowanej do indywidualnych pomiarów.
Warto zwrócić także uwagę na dostosowanie wysokości bramy do indywidualnych preferencji. Standardowe auto osobowe, SUV lub pojazd z bagażnikiem dachowym swobodnie przejedzie przez bramę o wysokości 250 cm. Jeżeli w garażu mają parkować busy, samochody dostawcze lub nietypowe pojazdy, warto pokusić się o zamówienie bramy garażowej o wysokości 300-350 cm.
Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: Jaką bramę wybrać do garażu na dwa samochody?
Przygotowanie otworu dla bramy garażowej, o czym warto pamiętać?
Jak wspomnieliśmy, wybierając bramę garażową, należy zwrócić uwagę na:
- szerokość bramy – przestrzeń pomiędzy ścianami otworu,
- wysokość bramy – przestrzeń mierzona od posadzki do nadproża,
- wysokość nadproża- mierzona od sufitu do końca nadproża,
- szerokość ścian bocznych – mierzona po obu stronach otworu, od krawędzi do ściany bocznej garażu,
- głębokość garażu – liczona od nadproża do tylnej ściany budynku.
Przygotowując otwór pod bramę garażową, należy pamiętać, aby pomiarów dokonywać po zakończeniu prac wykończeniowych. Takie postępowanie jest gwarancją faktu, że wszystkie mechanizmy odpowiadające za pracę bramy, będą działały bez przeszkód i nie ulegną uszkodzeniu. Ściany wewnętrzne i sufit powinny być wypoziomowane i wytynkowane, szczególnie jeżeli nasz wybór padnie na bramę, do której montażu wykorzystywane są prowadnice. Montaż bramy powinien być przeprowadzany po ułożeniu posadzki. Równość podłoża gwarantuje szczelne zamykanie się bramy. Warto także uwzględnić przestrzeń na zamontowanie elektrycznego napędu do bramy, wraz z miejscem na przewody.
Jaką wybrać bramę do garażu?
Klienci mogą wybierać spośród wielu rodzajów bram garażowych. Wybierając bramę garażową, należy zwrócić uwagę także na izolację cieplną. Garaż, który znajduje się w bryle budynku, powinien koniecznie posiadać ocieploną bramę. Przyjrzyjmy się najpopularniejszym rozwiązaniom, które można zamówić w Migas-Door.
Segmentowe bramy garażowe
Segmentowe bramy garażowe Migas-Door są nowoczesne, bezpieczne i atrakcyjne wizualnie. Ich konstrukcja składa się z paneli połączonych za pomocą trwałych zawiasów. Surowcem wykorzystywanym do wykonania segmentowej bramy garażowej jest ocynkowana, stalowa blacha wypełniona pianką poliuretanową o grubości 40 mm, którą cechuje odporność na działanie czynników atmosferycznych. Brama pokrywana jest farbą poliestrową lub okleiną. Segmentowe bramy garażowe nadają się do zamontowania w prawie każdym otworze. Rozwiązanie zapewnia oszczędność miejsca, ponieważ otwarta brama pozostaje w górze, dzięki czemu nie zabiera przestrzeni na podjeździe, ani wewnątrz budynku.
Czytaj więcej: Nowoczesne bramy segmentowe garażowe z napędem od producenta
Dwuskrzydłowe bramy garażowe
Ponadczasowe, tradycyjne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się zarówno w nowoczesnym budownictwie, jak i w przypadku starszych posesji. Warto jednak pamiętać, że skrzydła bramy otwierają się na boki, przez co wymagają odpowiedniej przestrzeni przed garażem. Co ważne, brama dwuskrzydłowa nie wymaga montażu bocznych filarów, ani obecności nadproża, dzięki czemu brama może być jedynie nieznacznie niższa niż sam garaż. Warto pamiętać także o tym, że skrzydła bramy mogą zostać wykonane w wersji asymetrycznej.
Więcej na temat bram dwuskrzydłowych znajdziesz tutaj: Bramy garażowe dwuskrzydłowe — rozwiązania, napędy, ceny
Przesuwne bramy garażowe
Jest to nowoczesna propozycja dla miłośników estetyki i komfortu. Prosta, bezprogowa konstrukcja i wyprofilowana szyna jezdna są gwarancją cichej, bezawaryjnej pracy. Skrzydła bramy poruszają się po szynie, która mocowana jest do nadproża, co oznacza, że przy wyborze bramy przesuwnej nie zachodzi konieczność zamontowania prowadnicy w posadzce. Ten rodzaj bram idealnie sprawdza się w niskich garażach i budynkach o nietypowej konstrukcji ze skośnym dachem.
Ile kosztuje brama garażowa?
Cena bramy garażowej jest zależna od wielu złożonych czynników. Mowa tu o wymiarach bramy, rodzaju materiałów użytych do jej wykonania, czy obecności i rodzaju napędu automatycznego.
W Migas-Door każda realizacja jest wyceniana w sposób indywidualny. Zapraszamy do kontaktu w celu dokonania darmowej wyceny.
Zadzwoń, aby wycenić
Sięgnij po więcej: